Goodyear je s prototipom gume EfficientGrip Performance s tehnologijom Electric Drive napravio novi korak u razvoju guma koje zadovoljavaju specifične zahtjeve električnih vozila.

Ženeva, 6. ožujka 2018. – Goodyear je na ovogodišnjem međunarodnom sajmu automobila u Ženevi omogućio kratak uvid u EfficientGrip Performance s tehnologijom Electric Drive, njihov prototip gume za sve veće tržište električnih vozila koja će do 2019. godine već biti na europskim cestama.
Goodyearovi testovi pokazuju da se klasične gume na električnim vozilima istroše 30 % ranije zbog snažnog, naglog okretnog momenta električnih motora i dodatne mase vozila koju uzrokuju teški baterijski paketi.
“Sve više propisa koji se odnose na smanjenje emisija, želja za smanjenjem ovisnosti o fosilnim gorivima i brz napredak na području baterijske tehnologije stvaraju idealnu okolinu za električna vozila”, izjavio je Chris Delaney, predsjednik Goodyearove regije Europa, Srednji istok i Afrika. “Surađujemo s proizvođačima automobila da bismo već iduće godine mogli uvesti tehnologiju Electric Drive, čija je svrha prihvatiti se jedinstvenih zahtjeva o izdržljivosti koje postavlja sve veći segment vozila na električni pogon.”
Od guma za električna vozila proizvođači vozila zahtijevaju osim izdržljivosti i sve manji otpor kotrljanja. Za kupce je prioritet sve veći domet jer je infrastruktura postaja za punjenje u većini država još uvijek loše razvijena. Treba također imati na umu da su električna vozila kod male brzine upola tiša od klasičnih vozila pa i gume moraju omogućivati tihu i udobnu vožnju.

Tehnologija Electric Drive
Što se tiče spomenutih izazova, prototip gume EfficientGrip Performance s tehnologijom Electric Drive pruža ova rješenja: • Više prevoženih kilometara s inovativnim dezenom gaznog sloja: Tanji utori u gaznom sloju (sitni žljebovi) omogućuju veću kontaktnu površinu gume s cestom od klasičnih radijalnih žljebova. Budući da je veći dio gume u kontaktu s cestom, guma se bolje snalazi kod velikih okretnih momenata, a na mokroj površini osigurava veliku izdržljivost. Osim toga dezen gaznog sloja sprječava ulazak zvučnih valova u žljebove, što smanjuje unutarnju i vanjsku buku pri kotrljanju gume.

• Konstrukcija s velikom nosivošću: Vanjski oblik presjeka gume prilagođen je da bi mogao podnijeti dodatnu težinu koju vozilo ima zbog baterija, a ujedno zadržava optimalnu kontaktnu površinu za visoku izdržljivost.

• Povećan domet vožnje: Materijalne značajke mješavine gaznog sloja omogućuju izuzetno malen otpor kotrljanja, što povećava domet vozila i ujedno odgovara visokim razinama okretnog momenta. Bok gume zasnovan je tako da smanjuje aerodinamični otpor, a profil smanjuje količinu okretne mase, a zbog toga je i potrošnja energije manja.

“Goodyear je poduzeće sa 120-godišnjom tradicijom proizvodnje inovativnih proizvoda koji pridonose promjenama u transportu i njihova prototipna guma s tehnologijom Electric Drive dokaz je da i dalje ostaje u vodstvu na području mobilnosti u budućnosti”, dodao je Delaney.

Darko Bat