1. Naviknite se redovito pregledavati svoje gume.
Uvijek pregledajte gume na svom vozilu prije nego što krenete na put. Pobrinite se za sljedeće rutinske radove održavanja. Održavajte odgovarajući tlak zraka u gumama. Pravilni tlak zraka za vaše gume odredio je proizvođač vozila, a zapisan je na rubu vrata vozila, na okviru vrata, na poklopcu pretinca za rukavice ili na poklopcu spremnika za gorivo. Naveden je i u priručniku za uporabu vašeg vozila. Brojčani podatak naveden na boku gume nije preporučeni tlak za vašu gumu, nego najveći dopušteni tlak za gumu. Tlak zraka u gumama morali biste pregledavati barem jedanput na mjesec. Provjerite dubinu dezena guma. Odgovarajuća dubina dezena pomaže spriječiti sklizanje i akvaplaning.
2. Usporite vožnju.
Kad padne kiša, pomiješa se s nečistoćom i uljem na cesti, pri čemu nastaje sklizak sloj na kojemu se često sklizi. Najbolji je način sprječavanja sklizanja usporavanje vožnje. Vožnja manjom brzinom omogućuje većemu dijelu gaznoga sloja da bude u kontaktu s cestom, a posljedica je bolje prianjanje.
3. Dobro je znati kako si možemo pomoći u slučaju sklizanja.
Sklizanje se može dogoditi i najopreznijem vozaču. Ako vaš automobil sklizi, ne pritišćite kočnicu svom snagom. Nemojte pumpati kočnicu ako imate antiblokadni kočnički sustav (ABS). Radije pritišćite kočnicu čvrsto i jednakomjerno i okrećite upravljač automobila u smjeru sklizanja.
4. Zadržite udaljenost do automobila ispred sebe.
Kod vožnje po mokrom vremenu izbjegavajte naglu uporabu svih upravljačkih sustava vozila – upravljača te kvačila, kočnice i gasa – i imajte u vidu činjenicu da su po takvom vremenu češće pogreške i izuzetno stanje. Kada započnete vožnju po kiši, vaše su cipele mokre i lakše će skliznuti s papučica. Obrišite cipele po gumenom tepihu ili po podnoj oblozi automobila prije nego što upalite motor. Svi bi vozači morali redovito provjeravati djeluju li pravilno njihova prednja i stražnja svjetla, kočnička svjetla i žmigavci. Na mokrim cestama kočenje traje približno tri puta dulje nego na suhima. Budući da je za kočenje potrebna veća udaljenost, važno je da ne vozite odmah iza automobila ispred sebe. Neka između vas i vozila ispred vas uvijek bude udaljenost nešto duža od dviju dužina automobila.
5. Vozite po tragovima kotača automobila ispred vas.
Što manje kočite. Kad je god moguće, zaustavljajte tako da odmaknete nogu s papučice za gas. Uvijek upaljena svjetla neće vam samo pomoći vidjeti cestu već će i drugim vozačima pomoći da vide vas.
6. Unaprijed se pripremite za put.
Kod vožnje po mokrom vremenu izbjegavajte naglu uporabu svih upravljačkih sustava vozila – upravljača te kvačila, kočnice i gasa te imajte u vidu činjenicu da su po takvom vremenu češće pogreške i izuzetno stanje. Kada započnete vožnju po kiši, vaše su cipele mokre i lakše će skliznuti s papučica. Obrišite cipele po gumenom tepihu ili po podnoj oblozi automobila prije nego što upalite motor. Svi bi vozači morali redovito provjeravati djeluju li pravilno njihova prednja i stražnja svjetla, kočnička svjetla i žmigavci.
7. Naučite kako izbjeći akvaplaning i kako postupiti ako do njega dođe.
Akvaplaning se događa kada se voda pred vašim gumama skuplja brže nego što je težina vašega automobila može istisnuti. Zbog pritiska vode vaš se automobil podigne i klizi na tankome sloju vode između guma i ceste. U tom trenutku vaš automobil može posve izgubiti kontakt s cestom tako da ste u opasnosti da vas zanese s vaše vozne trake ili čak s ceste. Da biste izbjegli akvaplaning, održavajte pravilan tlak zraka u gumama, pobrinite se za odgovarajuću kakvoću gaznoga sloja na gumama i zamijenite gume kad bude potrebno; smanjite brzinu kad su ceste mokre i izbjegavajte lokve. Pokušajte voziti po tragovima guma automobila ispred vas. Ako osjetite akvaplaning, nemojte naglo kočiti. Zbog toga bi vaš automobil mogao skliznuti. Popustite pritisak na papučicu za gas dok se brzina automobila ne smanji i opet ne osjetite kontakt s cestom. Ako morate kočiti, učinite to polako. Ako vaš automobil ima sustav ABS, kočite posve normalno; računalo automobila pobrinut će se za kočenje slično pumpanju ako bude potrebno.
8. Ako kiša postane prejaka, zaustavite vozilo!
Brisači za kišu ponekad se ne mogu oduprijeti jakoj kiši pa gotovo neprekidan tok vode teče preko vjetrobranskoga stakla. Kad je vidljivost tako smanjena da sa sigurne udaljenosti ne možete vidjeti rubove ceste ili drugih vozila, vrijeme se da se zaustavite uz rub ceste i pričekate da kiša popusti. Najbolje je da se zaustavite na posebnim površinama za odmor ili drugim osiguranim površinama. Ako je jedina mogućnost zaustaviti se uz rub ceste, maknite se s ceste što je dalje moguće i pričekajte da oluja prođe. Vaša glavna svjetla moraju ostati upaljena, a upalite i svjetla za upozoravanje na opasnost da na sebe upozorite druge vozače.
9. Početna kiša učinit će ceste vrlo skliskima.
Uvijek kad počne kišiti vožnja je po cestama najteža jer se blato i ulje/nafta na prethodno suhoj cesti miješaju s vodom pa nastaje razmjerno vrlo sklizak sloj. Obično tada vozači osjećaju da imaju manje kontrole nad vozilima; savjetujemo im da budu posebno oprezni prvih pola sata nakon početka kiše.
10. Oblačno vrijeme smanjuje vidljivost.
Posebno pazite kad pretječete druga vozila.
11. Osušite kočnice nakon prelaska preko lokve.
Ako ste prešli preko vode koja je dovoljno duboka da su se smočile vaše kočničke čeljusti, lagano kočite da ih osušite.
12. Ne vozite dok ste umorni.
Zaustavite se barem svakih nekoliko sati ili svakih 150 km da se odmorite

Vaš Darko Bat