U ovom vam tekstu navodimo šest razloga zbog kojih bi vrlo ozbiljno trebali razmisliti o zamjeni gume/guma na vašem vozilu.

1. Puknuće gume : današnje su gume u pravilu vrlo otporne i podnose svakakva opterećenja, ali ipak s njima ipak niste svemoguće i puknuća gume se na žalost često dešavaju. Posebno je opasna situacija ako do puknuća dođe na zadnjoj osovini, kod brze vožnje auto cestom .

Sigurnosne mjere u slučaju puknuća gume :

• Sigurnost vaših putnika i vas je iznad svega te primarno morate zaustaviti vozilo na sigurnom mjestu
• Osigurajte vozilo (aktivirajte ručnu kočnicu, isključite motor, mjenjač stavite u brzinu)
• Uključite pokazivače smjera, obucite reflektirajući prsluk
• Vijke na kotačima otpustite dok još niste dignuli vozilo
• Dizalicu stavite na tvrdo tlo, u suprotnom će propast u zemlju
• Dignite vozilo, skinite oštećeni kotač, stavite rezervni
• Spustite vozilo i tek tada dotegnite vijke

2. Kada su gume potrošene do zakonske granice : što se tiče istrošenosti, možemo reći da postoje dvije granice istrošenosti : prva se odnosi na zimske uvjete i propisuje dubinu profila od minimalno 4 mm (vrijedi za sve vrste gume, ljetne, cjelogodišnje ili zimske). Druga granica je TWI (Tread Wear Indicator), odnosno oznaka koja pokazuje da je guma došla do svega 1.6 mm profila. Ovo vrijedi samo za suho vrijeme, i ako vam je kojim slučajem guma došla do tog indikatora budite vrlo oprezni kod vožnje po mokrim kolnicima. Kod takvih guma, otpornost na aquaplaning gotovo uopće ne postoji.

 

 

3. Tragovi starenja na gumi : sumnjate li da su se na vašoj gumi pojavili tragovi starenja, uputite se do vulkanizera koji će na stručan način procijeniti u kakvom je stanju vaša guma. Generalno, gumu morate zamijeniti najkasnije nakon 10 godina, bez obzira na broj kilometara.

 

 

 

 

4. Oštećenje gume : gume se u najvećem broju slučajeva oštećuju kod udarca u rupu na cesti ili tvrdi predmet (penjanje na pločnik, šahtovi). Sve vidljive deformacije mora provjeriti vulkanizer, koji će vam reći može li se guma još popraviti ili se mora kupiti nova.
Guma se definitivno ne može popraviti u ovim slučajevima :
• Ispupčenje (kao balon) ili naprslina na bočnoj stijenci gume
• Vidljive ili iskrivljene žice na gumi
• Odvajanje gume od tkanine
• Nabori na gumi ili tkanini
• Oštećenje zbog vožnje s nedovoljnim pritiskom

5. Neravnomjerno trošenje gume : neravnomjerno i neuobičajeno trošenje gume , na jednom od rubova prema sredini, vrlo je često siguran pokazatelj mehaničkog problema, prvenstveno nepodešene geometrije kotača. Puno rjeđe, neravnomjerno se trošenje može javiti uslijed drugih problema na ovjesu kada guma zbog neispravnih amortizera cijelo vrijeme poskakuje tijekom vožnje. Također, ova se nejednakost može javiti kod nepravilno napumpanih guma gdje će se krajevi gume trošiti u slučaju nedovoljnog pritiska, odnosno sredina gume u slučaju prevelikog pritiska.

 

 

6. Gume koje specifikacijama ne odgovaraju vašem vozilu. Sve je jasno.

Darko Bat