Proljetno je vrijeme  puno kiša što nam daje odličnu priliku da vam podijelimo novu porciju savjeta kako što bezbolnije proći kroz kišno razdoblje.

Pa, evo ih nekoliko :

  1. USPORITE ! Kada ste to napravili, usporite još jednom. Nikuda, ali zaista nikuda vam se ne žuri kad vani pljušti kiša, stakla vam se magle (jer vam je u međuvremenu ispod haube palo brdo lišća i ventilacijski su se otvori začepili, a metlice brisača pamte i bolje dane) , svi su nervozni..Ma, znate i sami. Osim toga, pogotovo nakon duge suhe sezone, na kolniku će nastati opasan film masnoće i ostalih zmazanoća kad prve proljetne kiše počnu zaista ozbiljno padati…Bolje 10 minuta kasnije nego gubiti nekoliko dana zbog sudarčića gdje ste razbili nekom far i nešto malo udubili..znate kako je to na procjenama šteta i koliko sve traje…
  2. Provjerite gume  –  u kontekstu ovog savjeta, to prvenstveno znači provjeru dubine gaznog sloja..imaju li barem 4mm dubine ? Ako ne, bilo bi ih jako pametno zamijeniti što prije…Znate li koliko otpornost na aquaplaning pada svakim milimetrom dubine profila gume ?
  3. Držite potreban razmak. I opet razmak. Opet, nitko vas pištoljem ne tjera da se vozite 5 m od automobila ispred sebe..
  4. Upalite svjetla. Ne čekajte onaj zakonski rok kad je “zimsko vrijeme” i palite ih bilo kada u slučaju smanjene vidljivosti. I po stoti puta ponavljamo : nije bitno koliko vi dobro vidite, važno je koliko ste viđeni..
  5. Ako je ikako moguće, izbjegavajte nagla kočenja. Pogotovo iz razloga što niste vidoviti Milan i ne znate kakav je vozač iza vas i u kakvom se vozilu vozi…
  6. U slučaju proklizavanja, ako ikako možete, ne podliježite panici i sve što radite s automobilom, radite nježno. Naglo stiskanje kvačila, kočnice ili gasa samo će pogoršati situaciju.
  7. Pazite na “vodeni klin” (aquaplaning) – on se javlja kad radi prevelike brzine, gume više nisu u stanju izbaciti svu vodu ispod sebe te se automobil penje na nju. Laički rečeno, počinjete glisirati. Mogućnost kontrole vozila : nula. Ipak, nije kraj svijeta. Pustite gas, ne kočite i pričekajte sekundu-dvije da gume opet uhvate kontakt s cestom i bit će sve u redu.

Puno sreće želi vam vaš Darko Bat