Svi vi koji posjećujete vulkanizere ili autoservise vjerojatno ste se barem jednom susreli s pitanjem želite li da vam se u gume umjesto zraka stavi dušik.

Neki od vas su odmah pristali, drugi kategorički odbili, treći slegnuli ramenima i poslušali preporuku majstora. Neki od vas su također postavljali pitanje ima li to smisla jer i u običnom zraku je oko 70-ak % dušika, pa čini li tih 30-ak % takvu razliku ?

Da, čini. Razloga za ovu tvrdnju ima nekoliko:

1. Dušik je inertniji plin od kisika, pa prema tome teže se zagrijava i teže hladi. Drugačije rečeno, oscilacije pritiska u gumi su manje. Primjer : idete na put, napumpate gume na 2.0 bara i nakon određenog vremena vožnje većom brzinom po vrućoj AC pritisak će vam narasti na cca 2.4 – 2.5 bara. Kod dušika će narasti negdje na 2.1 bar. Indirektna korist je da puno smanjujete mogućnost eksplozije gume.
2. Kisik uzrokuje oksidaciju (i dugoročno gledano lagano hrđanje felge iznutra) i agresivan je i prema felgama i prema gumama.
3. Zagrijavanje gume punjene dušikom puno je manje nego one punjene zrakom.
4. Životni vijek gume je duži

Vaš Darko Bat